Vi har placeret os (i lokalerne) -
vi har endnu ikke indrettet os ...
Mads Møller Pedersen, Direktør, RIT A/S
Indretning erhverv
Ofte vænner vi os til vores omgivelser og de fysiske udfordringer, vi dagligt møder. Men hvordan ser besøgende på virksomhedens fysiske rammer? Bliver kunden budt velkommen? Kan kunden se, hvilken virksomhed, de er kommet til? Afspejler indretningen virksomhedens identitet og værdier?
Uinspirerende og anonyme miljøer kan skabe distance og mistrivsel, mens gennemtænkte rum fremmer et positivt arbejdsmiljø, hvor medarbejderne trives og er mere produktive. Samtidig skaber det en atmosfære, hvor kunder føler sig velkomne og godt behandlet, hvilket i sidste ende øger kundetilfredsheden og loyaliteten.
At investere i virksomhedens fysiske rammer er en investering i hele virksomheden – både for medarbejdere og kunder. Det giver samtidig en unik mulighed for at vise, hvem I er, og fremhæve virksomhedens historie og værdier. Lokaler med karakter og identitet fungerer som et visuelt visitkort, der understøtter jeres daglige arbejde og spiller en væsentlig rolle i salgsprocessen.
Ønsker I at sætte et unikt præg på jeres arbejdsplads? Professionel erhvervsindretning har en stærk positionerende effekt og skaber en æstetisk og funktionel arbejdsplads, der gavner både virksomheden og jeres kunder. Den visuelle sammenhæng og genkendelighed mellem de fysiske og digitale platforme styrker troværdigheden og autenticiteten.
Proces
Alle klinik- og erhvervsindretninger er unikke og priserne varierer fra projekt til projekt. Derfor vil der altid blive udarbejdet individuelle koncepter og tilbud. Processen vil i store træk forløbe som følge:
01 Første kontakt og møde
Vi aftaler tid til et møde (1,5-2 timer) efter vores første kontakt. På første møde er det jeres fortælling, som er vigtig. Her kommer vi omkring kerneydelsen i virksomheden samt jeres visioner, funktioner og behov. Jo mere input, I giver mig, desto bedre vil løsningen blive.
En rundtur i hele virksomheden giver et indgående billede af, hvem I er, og der vil blive foretaget opmåling samt taget billeder af virksomheden og de aktuelle rum, der skal arbejdes med. Jeg modtager tegninger af lokalerne, evt. jeres designguide og et budget fra jer. Vi vil også aftale omfanget af opgaven, og jeg vil efterfølgende fremsende en pris på projektet. Når alt dette er godkendt, går vi videre til næste trin.
02 Designproces
Så er vi igang! Jeres input danner sammen med mine idéer, research og tegnearbejde grundlaget for indretningsforslaget. Forslaget er skræddersyet til jeres behov, og afhængigt af opgavens omfang kan det indeholde følgende:
Et moodboard med konceptbeskrivelse, stemnings- og inspiration billeder.
En målfast indretningsplan
Produktoversigt/kataloger
Farver/materialeprøver
Hvis aftalt - tilbud på produkter
Det tager normalt cirka 14 dage at udarbejde et indretningsforslag. Hvis der ikke allerede er en aftale om præsentation i kalenderen, vil jeg kontakte jer for at aftale en passende tid. Mødet er berammet til at vare 1,5 time.
03 Præsentation og udførsel
Jeg præsenterer indretningsforslaget for jer. Hvis I godkender det, er vi videre til næste trin; udførelsen! Det kan være, at vi har aftalt, at I selv tager hånd om denne fase. Jeg vil dog varmt anbefale, at I prioriterer at få hjælp til denne del også. Erfaringen har vist, at I sparer tid og opnår det bedste resultat ved at overlade det til en professionel. Jeg kan hjælpe jer med projektstyring, bestilling af produkter og med at få indretningen realiseret som tiltænkt.
Hvis I pludselig står over for at udvide virksomheden eller skal indrette flere rum, vil næste fase altid være nemmere at gå til. Planen for den nye indretning vil tage udgangspunkt i det, der allerede er implementeret, hvilket sikrer sammenhæng og helhed i indretningen.