top of page

Vi har placeret os (i lokalerne) -

vi har endnu ikke indrettet os ...

Mads Møller Pedersen, Direktør, RIT A/S 

Citat fra 1. møde

Indretning erhverv

En investering i virksomhedens fysiske rammer er en investering i virksomheden som helhed, inklusiv medarbejdere og kunder. Det giver samtidig en enestående mulighed for at vise, hvem I er og synliggør virksomhedens historie og værdier. Rum med karakter og identitet fungerer som virksomhedens visuelle visitkort, understøtter jeres hverdag og udgør en betydelig del af salgsarbejdet for jer.

​

Vi bliver ofte blinde for vores egne omgivelser og vænner os til hverdagens små udfordringer, som vi egentlig gerne vil ændre. Men hvordan oplever besøgende virksomhedens omgivelser? Er ankomsten præsentabel og synlig? Hvordan er akustikken i mødelokalerne og på storrumskontorene? Fortæller indretningen og de materialer, der er anvendt, noget om jer?

​

Et billede siger mere end tusind ord! Rummet kommunikerer sit eget sprog, som vi instinktivt forstår med vores sanser på et bevidst og ubevidst plan. Det kan påvirke vores adfærd på måder, der enten er hensigtsmæssige eller uhensigtsmæssige for virksomheden.

​

Meget forskning peger i retning af at rum og byggeri har en afgørende indvirkning på menneskers trivsel. Indemiljøer kan være uinspirerende, anonyme og skabe afstand. Velgennemtænkte indemiljøer kan fremme et positivt arbejdsmiljø, hvor medarbejderne trives og er mere produktive. Samtidig kan det skabe en atmosfære, hvor kunderne føler sig velkomne og godt behandlet, hvilket i sidste ende kan øge kundetilfredsheden og loyaliteten.

​

Ønsker I at indrette jer - og ikke kun placere jer i lokalerne - og sætte et originalt præg på jeres visuelle visitkort? En professionel udført erhvervsindretning har en stærk positionerende effekt og skaber samtidig en æstetisk og funktionel arbejdsplads, der gavner både jer som virksomhed og jeres kunder. Den visuelle sammenhæng, genkendelighed og identitet, der skabes mellem digitale og fysiske platforme, fremmer desuden troværdighed og autenticitet. Læs mere her

Forløb

Alle erhvervsindretninger er forskellige og priserne varierer fra projekt til projekt. Derfor vil der altid blive udarbejdet individuelle koncepter og tilbud. Processen vil i store træk forløbe som følge:

Tandlaegerneryesgade-indretning-lottemangor.jpg

01 Første kontakt og møde

Vi aftaler tid til et møde (1,5-2 timer) efter vores første kontakt. På første møde er det jeres fortælling, som er vigtig. Her kommer vi omkring kerneydelsen i virksomheden samt jeres visioner, funktioner og behov. Jo mere input, I giver mig, desto bedre vil løsningen blive.

 

En rundtur i hele virksomheden giver et indgående billede af, hvem I er, og der vil blive foretaget opmåling samt taget billeder af virksomheden og de aktuelle rum, der skal arbejdes med. Jeg modtager tegninger af lokalerne, evt. jeres designguide og et budget fra jer. Vi vil også aftale omfanget af opgaven, og jeg vil efterfølgende fremsende en pris på projektet. Når alt dette er godkendt, går vi videre til næste trin.

materialer og farver.jpeg

02 Designproces

Så er vi igang! Jeres input danner sammen med mine idéer, research og tegnearbejde grundlaget for indretningsforslaget. Forslaget er skræddersyet til jeres behov, og afhængigt af opgavens omfang kan det indeholde følgende:

Et moodboard med konceptbeskrivelse, stemnings- og inspiration billeder.

En målfast indretningsplan

Produktoversigt/kataloger

Farver/materialeprøver

Hvis aftalt - tilbud på produkter

​

Det tager normalt cirka 14 dage at udarbejde et indretningsforslag. Hvis der ikke allerede er en aftale om præsentation i kalenderen, vil jeg kontakte jer for at aftale en passende tid. Mødet er berammet til at vare 1,5 time.

​

tandlaegerneryesgade-indretning-lottemangor.jpg

03 Præsentation og udførsel

Jeg præsenterer indretningsforslaget for jer. Hvis I godkender det, er vi videre til næste trin; udførelsen! Det kan være, at vi har aftalt, at I selv tager hånd om denne fase. Jeg vil dog varmt anbefale, at I prioriterer at få hjælp til denne del også. Erfaringen har vist, at I sparer tid og opnår det bedste resultat ved at overlade det til en professionel. Jeg kan hjælpe jer med projektstyring, bestilling af produkter og med at få indretningen realiseret som tiltænkt.

​

Hvis I pludselig står over for at udvide virksomheden eller skal indrette flere rum, vil næste fase altid være nemmere at gå til. Planen for den nye indretning vil tage udgangspunkt i det, der allerede er implementeret, hvilket sikrer sammenhæng og helhed i indretningen.

Kontorindretning_RIT_efter-foto_Mangor-Studio_edited.jpg

IT virksomhedens "genbrugs" indretning

Møbler af genbrugs plastikflasker og gardiner af genbrugsuld løste akustiske problemer og mere til. Læs casen ...

Braid-tæppe-kvadrat-indretning-mangor-studio_edited.jpg
Jah - vi vil gerne indrette os professionelt

- og i overensstemmelse med vores kerneværdier og historie. Hvordan gør vi? Læs mere om processen her ...

tandlaegerneryesgade-lottemangor_edited_edited.jpg

Biofilistisk indretning inviterer naturen

- til at blive en del af arbejdspladsens atmosfære. Læs mere om konceptet her ...

bottom of page