At vinde "Danmarks bedste venteværelse" er en stor anerkendelse at modtage for klinikken. Den unikke stemning, der er skabt, er uden tvivl opstået i kraft af det tætte samarbejde, vi har haft med Lotte. Lotte formår at forstå, og ikke mindst tolke de drømme klinikken har haft til en absolut smuk, bæredygtig og funktionel arbejdsplads.
Janne Lethan
Tandlægerne Ryesgade, Aarhus
Indretning klinik
Det er muligvis ikke helt fair, men faktum er, at du som behandler bliver vejet og bedømt allerede, når din kunde sidder i venteværelset.
Dine klinikrum kan spille en central rolle i at understøtte dit professionelle arbejde og sikre, at dine kunder føler sig trygge, godt behandlet og får lyst til at komme igen. Faktisk viser forskning, at beroligende omgivelser kan hjælpe med at lindre ubehag. Omvendt kan anonyme og uinspirerende rum skabe utryghed og afstand.
Derfor giver det god mening at investere tid og kræfter i at skabe et roligt og indbydende miljø i din klinik – et miljø, der både giver tryghed og styrker det indtryk, du ønsker at efterlade hos dine kunder som behandler. Faktisk danner kunden sig et førstehåndsindtryk af både dig og kvaliteten af din behandling inden for de første 5 sekunder efter at have trådt ind ad døren.
Det kan derfor være en god idé at tage et par "kundebriller" på og opleve klinikken fra kundens perspektiv. Hvordan føles det første møde med klinikken? Er det nemt at finde rundt? Føles venteværelset behageligt og imødekommende? Det, der virker åbenlyst for dig, kan opleves helt anderledes af kunden.
Pointen er, at en velindrettet klinik kan udføre en stor del af behandlings- og salgsarbejdet og samtidig støtte dit faglige arbejde. Det gavner ikke kun dig og dine kunder, men også dine medarbejdere, som får en arbejdsplads, der er gearet til en travl hverdag – både funktionelt og æstetisk.