tandlaegerneryesgade-indretning-lotteman

At vinde "Danmarks bedste venteværelse" er en stor anerkendelse at modtage for klinikken. Den unikke stemning, der er skabt, er uden tvivl opstået i kraft af det tætte samarbejde, vi har haft med Lotte. Lotte formår at forstå, og ikke mindst tolke de drømme klinikken har haft til en absolut smuk, bæredygtig og funktionel arbejdsplads. Tak til Lotte for at styre retningen til vores unikke rammer. Jeg kan varmt anbefale Lotte uanset opgavens omfang. Udover at være en super dygtig arkitekt er Lotte meget behagelig at arbejde sammen med ...

Janne Lethan

Tandlægerne Ryesgade

tandlaegerneryesgade-indretning-lotteman
Klinikken
Konsultationer, terapirum og venteværelser mm.

Jeg har fået ny læge. For nylig sad jeg i venteværelset og ventede på at det blev min tur. Det var tydeligt, at det var lang tid siden at der var nogen, som havde kastet sin opmærksomhed på rummet. Venteværelset føltes ikke specielt rart, men det var heller ikke direkte ubehageligt at være der. Der hvilede nok snarere en træthed i rummet. Træthed fordi rummet var slidt, det bød ikke ind med inspiration, imødekommenhed og varme, som jeg forventer et venteværelse ved en læge bør gøre. Desuden blev jeg lidt forvirret ved ankomsten pga. manglende skiltning og information, venteværelset føltes lukket og anonymt - og jeg blev usikker på, om jeg var havnet det rigtige sted. 

...

 

Biofilistisk indretning ​er et koncept, der med sine rekreative egenskaber, er meget egnet til klinikindretninger. Læs mere her

 

Som behandler bør du være særligt opmærksom på rummenes kommunikation. De er med til at skabe tryghed for kunden og fungerer som klinikkens ansigt udadtil. Dine omgivelser modtager folk som på forskellig vis har ubehag eller ondt i krop og sjæl. Rum kan favne og understøtte dit fagprofessionelle arbejde og din virksomhed, så dine kunder føler sig trygge, godt behandlet og kommer igen. 

Det giver god mening, at investere omtanke og kræfter på at skabe et rart miljø i din klinik. Et miljø som understøtter det indtryk, du gerne vil give din kunde af dig som behandler. For faktisk har kunden dannet sig et indtryk af både dig og kvaliteten af din behandling allerede indenfor de første 5 sekunder, efter han/hun er trådt over dørtærsklen.

Mennesker afkoder rum med sanserne - bevidst og ubevidst. Hvad der er indlysende for dig, kan være vanskeligt at gennemskue som kunde. En klinik kommunikerer allerede fra p-pladsen, facaden og indgangspartiet. Kunden vil ovenikøbet have en forventning til det, han/hun skal møde. Hvis der opstår en "miskommunikation" i de ydre rammer undervejs, vil kunden registrere den, blive forvirret og måske lade den indvirke på den totale oplevelse af behandlingsforløbet. 

 

Derfor kan det være en rigtig god idé at tage kundebriller på og se klinikken fra kundens synsvinkel. Hvad er kundens første møde med klinikken? Er det nemt at finde rundt? Er der rart at være? Hvordan opleves en behandling hos dig? Signalerer indretningen klinikkens værdier?

Pointen er, at rummene udfører en betragtelig del af behandlings- og salgsarbejdet og kan bistå dit fagprofessionelle virke. 

Situationen kan være at:

  • Klinikken og inventaret er forældet og trænger til opdatering

  • Arbejdsgange, funktioner og behov er udfordret med nuværende indretning

  • Rummene savner stemning, identitet og fornyet energi

  • Du ønsker overensstemmelse mellem dit professionelle virke og de dine fysiske rammer 

 

Dit udbytte ved professionel rådgivning er:

 

  • Forbedret arbejdsmiljø og patientoplevelse

  • Klarhed over funktioner, behov og ønsker

  • Professionelle rammer med kant og identitet

  • Flere kunder og dygtige medarbejdere

Er du i tvivl om dine muligheder? Tøv ikke med at tage kontakt til MANGOR STUDIO og hør nærmere. Udfyld formularen nederst på siden eller ring til arkitekt, Lotte Lior Mangor på 2681 3091.

 

...