Jeg har fået ny læge. For nylig sad jeg i venteværelset og ventede på at det blev min tur. Det var tydeligt, at det var lang tid siden at der var nogen, som havde kastet sin opmærksomhed på rummet. Venteværelset føltes ikke specielt rart, men det var heller ikke direkte ubehageligt at være der. Der hvilede nok snarere en træthed i rummet. Træthed fordi rummet var slidt, det bød ikke ind med inspiration, imødekommenhed og varme, som jeg forventer et venteværelse ved en læge bør gøre. Desuden blev jeg lidt forvirret ved ankomsten pga. manglende skiltning og information, venteværelset føltes lukket og anonymt - og jeg blev usikker på, om jeg var havnet det rigtige sted. 

...

 

Som behandler af enhver art bør du være særligt opmærksom på rummenes kommunikation. De er med til at skabe tryghed for patienten og fungerer som klinikkens ansigt udadtil. De modtager folk som på forskellig vis står i en sårbar situation. Rum kan favne og understøtte dit fagprofessionelle arbejde og din virksomhed, så dine patienter føler sig trygge, godt behandlet og kommer igen. 

Mennesker afkoder rum med sanserne - bevidst og ubevidst. Hvad der er indlysende for dig, kan være vanskeligt at gennemskue som patient. En klinik kommunikerer allerede fra p-pladsen, facaden og indgangspartiet. Som patient vil du ovenikøbet have en forventning til det, du skal møde, når du opsøger en specifik klinik. Hvis der opstår en "miskommunikation" i de ydre rammer undervejs, vil du registrere den og måske lade den indvirke på den totale oplevelse af behandlingsforløbet. Hvis der er overensstemmelse mellem forventning og det, du sanser/møder, vil du givetvis opleve stedet som en god oplevelse.

 

Derfor kan det være en rigtig god idé at tage patientbriller på og se klinikken fra patientens synsvinkel. Hvad er patientens første møde med klinikken? Er det nemt at finde rundt? Er der rart at være? Hvordan opleves en behandling hos dig? Signalerer indretningen klinikkens værdier? Pointen er, at rummene udfører en betragtelig del af behandlings- og salgsarbejdet og kan bistå dit fagprofessionelle virke. 

Situationen kan være, at din(e):

  • Klinikken og inventaret er nedslidt og trænger til opdatering

  • Økonomien er begrænset i forhold til at investere i fornyelse

  • Kvadratmeterantallet er udfordret i forhold til at få opfyldt alle funktioner og behov

  • Rummene savner stemning, identitet og varme

 

Dit udbytte ved professionel rådgivning er:

 

  • En tydeligere virksomhedsidentitet

  • Forbedret arbejdsmiljø og patientoplevelse

  • Klarhed over funktioner, behov og ønsker

  • Fornyet syn, glæde og inspiration ved det, du allerede har

  • Harmoni og sammenhæng i rummenes forløb - vi finder den røde tråd

Læs mere om Koncept og pris

MANGOR STUDIO 

indretning med omtanke

 

Lotte Lior Mangor

arkitekt cand. arch.

Risvang Allé 25

8200 Aarhus N.

Mail: kontakt@lottemangor.dk

Mobil: 2681 3091

  • Sort Facebook ikon
  • Sort LinkedIn ikon
  • Sort Pinterest Icon
  • Sort Instagram Icon

© MANGOR STUDIO - indretning med omtanke